Природа і польська мова


                                                                              Буду й я природі другом
                                                                              Йтиму садом, полем, лугом,
                                                                              Не столочу і трави ,
                                                                              Скажу їй: «Зеленій ! Живи!»
Програма гуртка складена з урахуванням навчальної програми з природознавства, проблем відродження національних традицій , звичаїв українського народу, а також потреби в естетичному та трудовому вихованні дітей шкільного віку , навчання їх іноземної мови.
На вступному занятті проводилось ознайомлення вихованців з планом роботи , масовими заходами і суспільно-корисною працею в галузі охорони і відтворення природних ресурсів.
Під час вивчення теми «Сім’я і природа» вчимось розповідати про свою сім’ю польською мовою, складаємо вірші:
                      Розповім вам про сім’ю,
                      Про rodzinu я свою.
                      Моя mama любить квіти
                      Ojciec -дерева садити.

Вихованцям надзвичайно подобається гра «.Я - фотограф», де вони серед своїх друзів вибирають членів своєї сім’ї . Все називають польською мовою.
Розповідають, що вирощують із сім’єю вдома на грядці.
НАШІ ЗАНЯТТЯ

Проводили конкурс малюнків на асфальті «Природа і я» та свято «Сім’ї моєї обереги». Відбулась дискусія «Що я і моя сім’я робить для покращення екологічної ситуації в нашому місті, районі ?»
Вивчаючи тему «Колір» вчились робити описи пейзажів, тварин, рослин.
Керівник гуртка говорить текст , а вихованці добирають колір в риму польською мовою. Наприклад:
Колір, як небо,
Такий чудесний
І називається він ...
(Nіеbіеskі)
Розфарбовуючи запропонований керівником малюнок , вихованці називають польською мовою , якого кольору олівець вони беруть.
Грали у гру «Знайди колір». Керівник називає колір , а діти називають предмети, тварини, рослини, які мають цей колір. Провели виставку на кращу фотографію про природу «Кольоровий світ».
В темі «Рослинний світ» особлива увага приділялась вивченню будови рослини , разом з керівником гуртка визначали значення органів рослини, розв’язували кросворди і загадки , проектували етикетку для консервації, придумували і робили салати з овочів та фруктів , вивчали вірші на дану тематику.



Сподобалась дітям гра «Ланцюжок», де вони утворювали ланцюжок і кожен називав рослину , щоб починалась на літеру , на яку закінчується слово:
Наприклад: аster(айстра) - roza (троянда).
Також виготовляли гербарій місцевих рослин, альбом «Овочі і фрукти», проводили заочну екскурсію до ботанічного саду.
Під час проведення теми «Тваринний світ» вивчали будову тіла тварин , їжу, різноманітність тварин, підготовку їх до зими , роль тварин в природі і житті людини, хвороби тварин . Проводили вікторину «Улюблені ласощі тварин», дискусію «Ми відповідальні за тих, кого приручили», екскурсії з метою вивчення тварин свого краю , екскурсію до ветлікарні, виготовляли та розвішували годівнички, доглядали за тваринами , які знаходяться в куточку живої природи на станції юних натуралістів.
ГОДІВНИЧКА ПЕРНАТИМ ДРУЗЯМ

Спостереження за сезонними змінами в природі, рослинному та тваринному світі проводили вивчаючи тему «Пори року». Захоплюючим було складання віршів про пори року, де вихованці проявили свою майстерність віршування , свято «Прекрасная пора...» , екскурсії до місцевого парку та ставків.
Бесіди «Природа в моєму житті», «Що я роблю для чистоти мого міста?», екскурсія до музею природи, інсценування екологічних казок - це заходи, які проводились під час теми «Охорона природного середовища».

Кращий спосіб вивчення природи - безпосереднє спілкування з нею. Тому на заняттях проводяться різноманітні екскурсії в природу. Це екскурсії до місцевих парків, мальовничих ставків , де діти вивчають особливості природи нашої місцевості, її багатство і різноманіття. Також вивчають питання охорони навколишнього середовища та можливості вирішення екологічних проблем нашого міста та району.
Також на заняттях гуртка виготовляємо багато виробів з природного матеріалу, кольорового паперу , бісеру , та ін.
ОСІННЯ ЕКСКУРСІЯ

Члени гуртка беруть участь у проведенні біологічних вікторин, природоохоронних акцій та заходів, що проводяться на станції юних натуралістів.
Вихованці оформляють гербарії, колекції, спостерігають за рослинами і тваринами, складають вірші, розповіді , малюють малюнки, вивчають напам ять вірші та скоромовки польською мовою та гарно їх декламують.
На гуртку проводяться різноманітні свята, пов’язані з програмою. Так, наприклад , сподобались дітям свята «Сім’ї моєї обереги » та «Йде до нас добрий святий...».

Мета гуртка - формування в учнів поняття охорони природи, навколишнього середовища, шляхи їх раціонального використання , виховання дбайливого ставлення до природи та навчання їх іноземної мови.
Программа гуртка передбачає озброєння школярів науковими знаннями про явища природи , виховання любові до природи рідного краю, прищеплення практичних умінь та навичок.






Немає коментарів: